Elin vs Köttfärssås 1-4

De som säger att köttfärssås är lätt att göra vet inte hur köttfärssås ska smaka alltså. Jag HATAR köttfärssås, den blir aldrig sådär perfekt som jag vill ha den. Men idag, idag ni! Jag har hittat det perfekta receptet på den perfekta köttfärssåsen. TADAA! 

 
Den innehåller så lite som..
 

1,5 gula lökar
2 rivna morötter
3 klyftor vitlök
1 köttbuljongstärning
Lagom mkt kalvfond
500 g köttfärs
1 burk krossade tomater
3 teskedar sambal oelek
Lagom mkt färsk basilika
200 g champinjoner 
1,5 dl rödvin
peppar

 

Allt ihoprört i en enda röra. En sjukt god röra.


Kommentarer
Ellen (alatariel)

Mums ser gott ut! Fast ibland blir jag väldigt trött på köttfärssås då vi ibland äter det så ofta! :3

Svar: Jag gillade inte köttfärssås när jag var mindre så vi åt nästan aldrig det, så för mig är det riktigt nykommet! ;D
piggelinen.blogg.se

2013-01-13 @ 17:53:37
URL: http://alatariel.papper.fi
Fina Frun

Jag ääälskar köttfärssås, så det här receptet måste jag testa! Tack för tipset :D

Svar: Vad kul, det måste du göra! :D
piggelinen.blogg.se

2013-09-26 @ 09:43:47
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin