Världens sämsta dag

Jag vet inte riktigt vad mer som skulle kunna gå fel idag. 

- När klockan ringde kändes det inte som om jag sovit alls
- Tröjan jag hade tänkt ha på mig var i tvätten
- Jag missade bussen  
- Nästa buss kom inte
- Trodde det var varmt så tog ingen jacka, det var det inte. Frös ihjäl. 
- Skrivaren fungerade inte
- Kom för första gången i mitt liv för sent till en lektion
- Plötsligt skulle vi ha fyra extra examinatorer vid presentationen 
- Hade glömt min lunch
- Mitt kort till dörrarna slutade fungera
- Skulle skriva ut visitkort men det gick inte
- Missade bussen hem med en halv sekund
- Frös
- Skulle byta till nästa buss, missade den också med en halv sekund
- Pappret jag tänkte köpa fanns inte
- Skulle fotografera en skylt i papp utomhus men den blåste bara iväg
- Skvätte filmjölk på tröjan
- Hällde müsli på golvet
- Tappade korken till kanelen i filmjölken 

Här någonstans funderade jag starkt på att ta livet av mig själv. Dessvärre har jag portfolioredovisning imorgon så istället för att krypa ner under täcket och invänta en bättre dag måste jag göra en tidning och åka tillbaka till skolan för att skriva ut mina visitkort. Att "göra en tidning" innebär alltså att jag ska layouta, skriva ut och fotografera. På en dag. Ni kan ju önska mig lycka till. 

Vid det här laget tror ni förmodligen att ni anar hur vidrig den här dagen är men tro mig, det går inte att föreställa sig hur hemsk den är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin