Stressad hjärna deluxe

Min tankegång när jag kom hem idag:

"Jag är ledig"
"JAG ÄR LEDIG"
"Och jag ska inte göra ett piss"
"Jag minns inte senast jag inte hade någonting alls att göra"
"Wow jag kan verkligen göra precis vad jag vill nu"
"Så bra då kan jag ju tvätta"
"Eller typ läsa lite kurslitteratur inför tentan"
"Eller typ göra de där intervjuerna"
"Vafan tänkte jag precis att jag inte hade något att göra?"
"Ja det gjorde jag"
"Det är fint väder"
"Jag borde fixa till min portfolio"
"Jag borde gå med i någon designtävling"
"Alltså jag bryr mig inte jag tänker vara ledig idag"
"Jag vill gå en runda"
"Men jag har precis tränat"
"Jag är trött i benen"
"Jag tänker gå ändå"
"Men jag är hungrig"
"Jag tar med mig ett äpple och sen går jag på äventyr"
"Ja det gör jag"
"Jag borde fota till bloggen"
"Jag borde skriva på twitter"
"Men vafaaaaan LÅT MIG VARA LEDIG"
"Okej jag är ledig nu"
"Mh jag ska göra precis vad jag känner för nu"
"Nu går jag"

Sen drog jag på mig bekväma skor, en mysig tröja och en vinterjacka. Tog med mig ett äpple. Och så bara promenerade jag dit jag kände för i en timme. 

Och det var det bästa jag gjort på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin