Vad får dig att läsa en blogg?

Ja, som rubriken lyder. Nu undrar jag vad som får DIG att bli intresserad av, och följa, en blogg?
 
Exempelvis; Ska den ha något särskilt tema, eller kan det vara blandat? Vilket ämne intresserar dig mest? Ska det vara många inspirationsbilder eller mest egna bilder/illustrationer? Är det viktigt att det finns många bilder på personen som bloggar? Hur ofta ska den uppdateras? Är designen viktig? Brukar du läsa texterna eller tittar du mest på bilderna? Ja, ALLT!
 
Och så kan ni väl passa på och tipsa om era favoritbloggar på slutet? Grajt!

Kommentarer
Isabella

Massor av bilder och illustrationer! Jag älskar allt som är kreativt. Nevnarien.se är en grym blogg :)

Svar: Håller med! Nevnarien äger :D
piggelinen.blogg.se

2013-09-26 @ 16:41:35
Josefine

Jag vill att en blogg ska innehålla fram & motgångar, mycket bilder, seriösa inlägg blandat med mobilbloggar, videobloggar m.m. Nellieberntssons blogg läser jag 24/7, hon har allt som en blogg behöver! :D Din brukar jag också läsa! :)

Svar: Ja det är kul med variation! Jag har lite svårt för Nellies blogg tillsammans med en del andra elitbloggerskor (förlåt bloggsverige) eftersom att de skriver så sjukt dåligt med konstiga meningsuppbyggnader och stavfel.. lyckligtvis väger de ju upp det med underhållande personligheter. Nellie är ju grymt duktig på det hon gör! :)
piggelinen.blogg.se

2013-09-26 @ 17:01:18
URL: http://stylebyjosses.blogg.se
Nora Ekerfelt

Mycket bilder, hyfsat bra uppdatering, lite tips, lite videos och inte för mycket text :) Jättefin blogg btw! ♥

Svar: Kul att se vad andra tycker! Tack så mycket :D <3
piggelinen.blogg.se

2013-09-26 @ 18:53:34
URL: http://everydaynora.blogg.se
julia

en kombination av det du skrev men viktigast är nog ändå bilder, skulle inte läsa en blogg om det inte fanns några bilder! :)

sv: tack :D

2013-09-26 @ 19:36:18
URL: http://jjuliees.blogg.se
Vicky - mamma till Caspian

Jag själv lägger upp rätt mycket bilder, gärna mer bilder än text.
För det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord.
Sen är det roligare att titta på bilder än att läsa en farlig massa text.
Jag läser många mammabloggar, just för att jag själv är mamma, sen måste man bara ÄLSKA "spiderchick.nu"
hon skriver så himla roligt. :)
Men det är alltid kul med nya bloggar :D

Svar: Jomen verkligen! Är det alldeles för mycket text (om vi inte snackar typ.. fredrik.cafe.se) så brukar jag bara strunta i att läsa istället, dumt nog. Och du har bra smak - jag älskar Spiderchick! :D
piggelinen.blogg.se

2013-09-27 @ 08:12:00
URL: http://www.pixiw.se
Ellen (alatariel)

Ja en av mina favoriter är nog din blogg ;D, Nevnarien ABSOLUT! Första fotobloggen jag läste och har inte slutat läsa den sedan dess. Och en hel del andra. Kolla in min bloglovin så ser du vad jag följer hahaha :D

Svar: Haha, så söt du är, TACK :D Ja Elin Kero kan man ju bara inte sluta följa när man har så många minnen med hennes blogg! En spännande historia är att jag kom i kontakt med hennes lillasyster via stallet.se och det var dels hon som fick mig att börja blogga. Då visste vi inte att hennes storasysters blogg skulle bli så stor! Häftigt värre :D
piggelinen.blogg.se

2013-09-27 @ 19:46:23
URL: http://alatariel.papper.fi
Ellen (alatariel)

Hahahaha jag hittade faktiskt också Elin via hennes syster och tjejen som driver kindofjulia.se, som båda då var på stallet.se back then. Nej gud vilka minnen. x) Och stallet.se fick ju mig också egentligen att börja fota och senare ledde detta till att jag började blogga. :D

Svar: Jaa, samma för mig! Heja stallet.se!! Haha ;D
piggelinen.blogg.se

2013-09-27 @ 20:30:28
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin