Sura busschaufförer

Fy vad jag är trött på surgubbarna till busschaufförer i Malmö, idag förstörde de min morgon med sitt dåliga humör! Första chauffören gav mig en sur blick (och inget annat) när jag hälsade, den andre körde ifrån mig fast att jag stod utanför dörren och kollade på honom. Till saken hör att jag då också hade sprungit genom halva centralen, det var svinkallt och blåste halv storm.
 
Hur det skulle kunna låta när Skånetrafiken anlitar sin personal: 
"Konstant negativ? Du är anställd!" 
"Socialt missanpassad? Strålande!"
"Förståelse för gasen-i-botten-innan-tanten-med-rullatorn-hunnit-sätta-sig-metoden? Välkommen i gänget!"
"Vet inte hur man hälsar? Jobbet är ditt!"
"Gillar att hytta med näven och tuta argt på dina kollegor? Perfekt!"
"Vet inte vad empati är? Det glädjer oss!"
"Innehar förmågan att gasa innan hållplatsen och sen trycka stenhårt på bromsen så att alla som står upp trillar? Imponerande!"
"Tycker inte om passagerare? Du är som gjort för jobbet!"
 
 
Jag är inte bitter.

Kommentarer
JHH

hahaha vilket roligt inlägg :) jag kan se det framförmig...men inte roligt att de inte är trevliga!

Svar: Haha, orkar inte dem!! :'D
piggelinen.blogg.se

2013-03-18 @ 20:09:21
URL: http://jhh.blogg.se
basebollivet.blogg.se

Haha helt klart en suverän anställningsprecess.

2013-03-19 @ 00:41:05
URL: http://basebollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin