Va?

Idag har jag lovat mig själv att när jag har läst klart kurslitteraturen för dagen så ska jag få åka till Hemköp och se om de har det ombloggade smash-godiset, för jag vill så gärna prova det. Det enda problemet är att jag nu har läst en sida och fortfarande inte fattar vad jag läser. Jag citerar: "Some designers use a conceptual diagram such as a parti as an aid in bringing together the functional and conceptual components of a design"

1. Vad är det egentligen meningen att den här texten handla om?
2. Vad är ett konceptuellt diagram?
3. Vad är ett "parti"? 

Hoppas jag förstår om jag läser en sida till. 

(Bildkälla: här)

Kommentarer
Emil

"Some designers use a conceptual diagram such as a parti as an aid in bringing together the functional and conceptual components of a design"

konceptuellt diagram = diagram med ett speciellt tema?
diagram har en funktion, har detta också ett "tema" så håller man plötsligt på att föra samman de funktionella och konceptuella designkomponenterna? :)

vad ett parti är är och förblir okänt!
trevlig blogg förresten :D

Svar: De använder alltså ett tematiskt diagram för att sätta ihop funktionella och konceptuella designkomponenter? Makes no sense! Haha! .. eller så är det bara jag som är trög ;)
Tack du! :D
piggelinen.blogg.se

2012-09-17 @ 21:16:13
URL: http://emil.emil.emil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin