Bara i Malmö

Innan idag tog jag bussen till biblioteket, på andra sidan gången satt tre killar och pratade. Jag märkte att de sneglade på mig och började intensivt tjuvlyssna.
 
Kille1: Ska vi köra sten sax påse om det då?
Kille2: Haha. Ja. 
Killarna kör sten sax påse.
Kille1: JAG VANN!! 
Kille2: Men faaaaan då. 
Kille1 reser sig och sätter sig bredvid mig, vänd mot sina kompisar. 
Kille2 till kille1: Haha, vågar du inte hälsa? 
Kille3 till kille2: Det kommer ändå inte hända något ju... inte direkt så att hon kommer säga något. 
Vi kommer fram till en busshållplats där tydligen både jag, kille2 och kille3 ska gå av. 
Vi går av bussen.
Kille2: Hallå, du!
Jag: Va? 
Kille2: Märkte du att han killen satte sig bredvid dig fast att det var helt tomt i bussen?
Jag: Haha, ja... ni var inte direkt diskreta. 
Kille2: Du hörde oss?
Jag: Ja.
Kille 2: Haha, fan då. 

Sen visade det sig att vi skulle till biblioteket alla tre så vi pratade lite på vägen, de hade precis haft en lektion i interkulturell kommunikation. På bussen hade de tävlat om vem som skulle få sitta bredvid mig för att de ville testa teorierna som de hade lärt sig.
 
Hahahaha. Made my day. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin