Köpenhamns zoo

Drog utomlands med Frida idag till exotiska Danmark, Köpenhamns zoo i sikte! Det tog en stund innan vi förstod hur vi skulle ta oss dit (och hem) bara, men det gick med lite tur. "Man kanske sticker in kortet i den där gula grejen..?" *KLICK* "Jaa.. det gjorde man nog? Eh. Ska man klippa två gånger eller?"



Hade glömt hur äckliga tågen är i vårt grannland, jag som är åksjuk diggade liksom att man inte kunde se ut genom rutorna. 



Väl framme blev jag exalterad över islandshästarna. En TIGRERAD islandshäst?! Tror fortfarande inte mina ögon. 



Frida tyckte bättre om gätterna. Hon är konstig. "Eeeliiiin, kan vi inte gå in och klappaaa?" tjatade hon som en annan unge. 



Det heter förresten inte killing för inget (chilling, höhö, fattar ni?). 



Sen hälsade vi på storken. 



Och åt glass. Frida har fortfarande inte förstått att man inte kan störa mig när jag äter, intet ont anande svarade jag därför "JAG OCKSÅ!!" på Fridas "men råttor är ju söta!" och blev sen hånad för det resten av dagen. 



Vilket osökt leder oss in på dagens höjdpunkt - marsvinsungarna! Lejon, giraffer och flodhästar kan slänga sig i väggen liksom. 



Ödlorna också för den delen.



Men inte pingvinerna! För dem gillade jag. Särskilt killen nedan, jag döpte honom till Olle och han är min nya buddy. Olle är med största sannolikhet en tjej nu när jag tänker efter.  



Sist men inte minst vägrade Frida låta mig vara med på ponnyridningen. "Du är pinsam" hävdade hon. Men jag fick min önskan igenom till slut ändå! Så ägd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin