Sa du grafisk design?

Det ringde från Halmstad högskola idag.
 
Tjej: "Hej! Jag ringer från Halmstad högskola, jag ser här att du har kommit in på vårt webbdesignprogram som jag också läser och vill därför berätta lite för dig om programmet och skolan."
Jag: "Heej! Jag har tyvärr bestämt mig för att tacka nej till platsen.. men.."
Tjej: "Va? Varför det?"
Jag: "Ja alltså, jag läser redan ett program i grafisk design på Malmö högskola. Egentligen sökte jag bara ert program eftersom att jag var osäker på om jag ville läsa vidare i Malmö och ville ha möjlighet att tänka på det över sommaren. Men du får gärna berätta lite om ert program ändå, jag är nyfiken!"
Tjej: "Haha, jaså, ja, jag kan berätta lite! *babblar en massa om kurser och lärare och blabla* Men jahaja, så du läser grafisk design? Det låter spännande! Alltså jag vet inte om jag får fråga egentligen eftersom att jag får betalt för att ringa till dig meeeeeneeeeee... kan du inte berätta lite om ditt program?"
Jag: "Hahaha, jo, visst!"

Har en känsla av att det snarare var jag som värvade en student under det där samtalet än tvärt om.......

Kommentarer
Ellen (alatariel)

Haha! Va kul. :)

2012-07-22 @ 12:46:37
URL: http://alatariel.papper.fi
JHH

hoppsan, ojdå :)

2012-07-22 @ 21:51:58
URL: http://jhh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin