Ni kan kalla mig hjältinna

Nu har jag gjort min goda gärning för dagen. Kom hem till Malmö och upptäckte ett något för tidigt majbål intill huset mittemot mitt, någon hade dragit ihop en hög med bråte och satt fyr. När jag kom dit var två killar i full gång med att springa fram och tillbaka med vattenflaskor. Jag föreslog att vi skulle hämta brandsläckare istället. Det tyckte de var smart. Vi släckte elden. Vi kände oss som hjältar värdiga tapperhetsmedaljer. 
 
Senast jag var med om en brand var 2009 när någon hade haft kul med ett stackars träd: 
 
 
Funderar starkt på karriärsbyte alltså - brandsläckare är KUL. 

Kommentarer
Ellen (alatariel)

Duktigt! :DD

2013-01-20 @ 19:26:12
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin