Hejdå Solbacka

Jag vet att många av mina läsare hittat hit genom stallet.se. Därför vill jag meddela att jag igår möttes av beskedet att sajten ska läggas ner och att det gör minst lika ont i mitt hjärta som i ert! Nu tycker jag det är läge för lite nostalgi.. för jodå, jag minns. 
 


Jag blev medlem på stallet.se 2004. Från att ha varit ett forum för hästälskare utvecklades sajten snart till en fullfjädrad design- och marknadsföringssajt och det var också i denna vevan som jag på allvar uppmärksammade min kreativa sida. 2008 skapade jag sajtens första helt illustrerade design och senare också den första ritade kaninen. Samtidigt blev stallet.se ett heltidsarbete för mig. 

Från mitten av 2008 till början av 2010 blev mitt stall så uppmärksammat att min inkorg kraschade, jag fick mellan 200-300 mejl per dag (!!!!!!) när jag insåg att det var fysiskt omöjligt för mig att hinna med allt. 

1 administratörsjobb, 6 pokaler, 6 rosetter, 1 512 diggningar och 152 557 besök senare valde jag att stänga ner mitt stall. Detta var också miljontals mejl, hundratals intervjuer, ett antal sms, ett par hälsningar på stan och många erfarenheter senare.
 

Jag slutade alltså på stallet.se för tre år sedan, idag är det många av er som fortfarande minns mig. TRE ÅR SENARE!!! VET NI HUR SJUKT DET ÄR!? Ni har skapat stall enbart tillägnade mig, ni har skapat en fanclub, en officiell sida på facebook och en tidning som bara handlar om mig. Ni har drömt om mig, skrivit om mig i skolarbeten, pratat om mig på stan, skrivit mitt stallnamn på stranden i Spanien, ritat bilder till mig och velat köpa mitt stall för riktiga pengar. 

Att stallet.se skulle ha så stor inverkan på mig som det har haft kunde jag inte drömma om för nio år sedan. Idag har jag sajten att tacka för att jag upptäckte mitt intresse för grafisk design och medlemmarna att tacka för att jag blivit pushad att utvecklas inom illustration, foto och skrift. 

Det jag vill säga är egentligen bara TUSEN, TUSEN OCH ÅTER TUSEN TACK! Vi hörs!
 
 

Kommentarer
Rebecca

Skämtar du med mig?! Min barndom, min uppväxt, mitt liv under hela mellanstadiet! Gud så synd, kul att kika in där ibland ju :(

Svar: Är fullständigt seriös! En snäll tjej hörde av sig på min blogg och berättade. Himla trist är det i alla fall.
piggelinen.blogg.se

2013-05-05 @ 01:40:25
DIANA ÖSTERBERG

ååh, kommer ihåg när man hängde där :')

2013-05-05 @ 16:28:32
URL: http://dianaosterberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin