Måndagstrött

Har ringt runt till diverse olika företag idag och tiggt intervjuer och praktikplatser. Tror bestämt att jag har pratat med halva Sverige. 
 
Roligast hade jag åt telefonisten på Egmont som inte riktigt visste var hon skulle koppla mig och bad mig ringa tillbaka efter lunch då hon skulle ha frågat någon annan. "När har ni lunch då?" frågade jag. 
 
Hon: "Vid halv två är vi klara. Eller vid halv ett menar jag. Eller förlåt, vi har lunch från halv tolv till halv ett. Nej från halv två till halv ett. NEJ FRÅN HALV ETT TILL HALV TVÅ menar jag." 
Jag: "Haha, jag ska alltså ringa tillbaka efter halv två?"
Hon:
"Jaa.. jag tyckte bara det lät så konstigt när jag sa det.. fast sen kom jag på att det är jag som har lunch till halv två och de andra till halv ett."
Jag: "Haha. Okej."

Och så en fin bild på det. 


Kommentarer
Ellen (alatariel)

Haha! :DD Jätte cool bild också!

2013-05-15 @ 15:38:22
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Follow on Bloglovin